ورود دانشجویان

معرفی دوره :

با پیشرفت خدمات پزشکی و توزیع دارو نگاه به داروسازی در کشور بسیار تغییر یافته است و لزوم بهینه کردن مدیریت خدمات مربوط به دارو به شدت احساس می شود. مهمترین این تغییرات، مطرح شدن مفهوم مراقبت های دارویی است. با توجه به لزوم تاسیس بخش مراقبت های دارویی در بیمارستان و یا تبدیل داروخانه ها به بخش مراقبت های دارویی، نیاز به تربیت مدیرانی وجود دارد که علاوه بر دارا بودن دانش کافی در زمینه های مختلف خدمات دارویی و توزیع دارو ، دانش و مهارت کافی در زمینه علوم انسانی و به ویژه مدیریت نیز داشته باشند.همچنین با توجه به وجود شکل سنتی داروخانه ها و لزوم تبدیل ساختاری آنها به بخش مراقبت های دارویی نیاز به افرادی وجود دارد که توانایی مدیریت تحول و طراحی استراتژیک، برای ایجاد بخشی پویا و کارآمد را داشته باشند. 

دوره MBA دارویی با هدف یکپارچه‌سازی دانش و تجربه در صنعت داروسازی راه‌اندازی شده است. پس از گذراندن این دوره افراد می‌توانند مهارت‌های رهبری خود را توسعه داده و به‌طور موثر با تغییراتی که در صنعت دارویی به‌وجود آمده، آشنا شوند .همچنین با گذراندن این دوره‌ها مسئولیت‌پذیری اجتماعی در این افراد ارتقا یافته و یاد می‌گیرند که چگونه مدیریت عوامل و موانع انسانی موثر بر بهره‌وری سازمان مورد نظر را به‌طور اثربخش به عهده گیرند. دوره MBA دارویی فرصت مناسبی است که مهارت‌آموزان می‌توانند با مدیران دیگر مشاغل در صنعت دارویی ارتباط داشته و درک صحیحی از تفکر استراتژیک داشته باشند. این افراد می‌توانند از این مدیریت به‌عنوان ابزاری برای مدیریت اثر بخش در صنعت دارویی بهره‌مند شوند. یادگیری سبک‌های مختلف مذاکرات در مدیریت، برون‌سپاری و روابط تامین‌کننده‌ها، فروشنده‌ها و توزیع‌کننده‌ها باعث خواهد شد دانش‌آموختگان اثربخش عمل کرده و بر کیفیت کار خود بیفزایند.

هدف اجرای دوره : 

هدف از برگزاری این دوره ها افزایش توانمند سازی مدیران در تصمیم گیری و سیاستگذاری نظام مند و مقوله های مرتبط با مدیریت دارویی و نیز آشنایی دقیق با وظایف اساسی مدیران، افزایش مهارت و توانایی دانشپذیران در شناخت اصول و مبانی مدیریت دارویی و بازرگانی دارویی و جمع آوری و تحلیل اطلاعات مربوط به مشکلات بازاریابی و فروش دارویی و ارزیابی راه حلهای مختلف در مورد مسئله و تصمیم گیری و اجرایی تصمیمات حاصله در ارتباط با مسائل دارویی اعم از شناخت بازار، شناخت مشتری، شناخت رقبا و تحلیل صحیح موقعیت شرکت یا سازمان خود در بازار است می توان از اهداف دوره به موارد ذیل نیز اشاره داشت:

- یکپارچه سازی دانش و تجربه در صنعت دارو

- توانایی شناخت استراتژی رقابتی در بازار دارو

- توانایی شناخت بازار و مشکلات بازاریابی و فروش دارو و ارائه و پیاده سازی استراتژی های بازاریابی جهت فروش محصولات دارویی و آرایشی و بهداشتی

- مهارت ایجاد نوآوری و کارآفرینی در صنعت دارو و خلق راهکارهای تجاری سازی در صنعت دارو

- طراحی و انجام market plan در حوزه های خاص مرتبط

ABBAS KEBRIAEEZADEH

Date of Birth; 22 May 1966

Present position:

Professor

Faculty of Pharmacy

TEHRAN UNIVERSITY OF MEDICAL SCIENCES,

TEHRAN, P.O.Box 14155/6451; I.R.IRAN

Telephone: 0098-21 66482606, Fax:00 98-21 66482606

E mail: kebriaee@sina.tums.ac.ir

kebriaee@osvahpharma.com

Qualifications;

Pharm.D.

UNIVERSITY OF TEHRAN 1991

                             Ph.D

Department of pharmacology,  Shahid Beheshti University of Medical Sciences (1996).

Scholarships and awards

1-International Brain Research organization (IBRO) Postdoctoral workshop (6-25 April 1994) Chinese university of Hong Kong

2- Short course; Adapting Disease Specific Quality of Life Measurement for Utility Measurement,  3 November 2002 at the ISPOR Fifth Annual European congress ,

Rotterdam, The Netherlands, 3-5 November2002.

 3- Short course; Pharmacoeconomic Evaluation: Methods and Applications for Decision Making,  2 November 2002 at the ISPOR Fifth Annual European congress ,

Rotterdam, The Netherlands, 3-5 November2002.

                              Position Held

2014- 2017  chairman of Board of Director, Social Security Organization, Iran

2007 -  Now   Professor of  pharmacology , Department of Toxicology  & pharmacology , the head of department of  pharmacoeconomics  and pharmaceutical management,  faculty of pharmacy, TEHRAN UNIVERSITY OF MEDICAL SCIENCES , Tehran, Iran.

2004- Now The head of pharmaceutical sciences research network, ministry of health, IRAN

2015 – Now president of pharmacoeconomics and pharmaceutical research center, Tehran University of Medical Sciences, Tehran, Iran.

2014- 2015    president, Alhavi pharmaceutical co., Tehran, Iran

2012-2014    Director General of Alhavi pharmaceutical co., Tehran, Iran

2005 – 2012   Director general, Osvah pharmaceutical Co., Tehran, Iran

2004 – 2007    Manager of pharmaceutical  incubator center, Tehran University of Medical Sciences.

2002 -  2007   Associate professor in pharmacology , Department of Toxicology  & pharmacology , faculty of pharmacy, TEHRAN UNIVERSITY OF MEDICAL SCIENCES.

1999 – 2003  Director General ,  Pharmaceutical Division of MOH.

1996 -  2002-  Assistant professor in pharmacology,Department of Toxicol & pharmacol , TEHRAN UNIVERSITY OF MEDICAL SCIENCES,and Deputy of education, faculty of pharmacy.

1991-1996    Ph.D. student in department  of Pharmacology and lecturer in faculty of pharmacy, Tehran University of Medical Sciences, Tehran, IRAN

داشتن مدرک کارشناسی ( لیسانس مرتبط )

گذراندن واحدهای پیش نیاز برای رشته های غیر مرتبط

داشتن سابقه کار مرتبط با مدیریت یا صنعت دارویی

پذیرفته شدن در مصاحبه حضوری

ذی‌نفعان این دوره‌ها مدیران سطوح مختلف حوزه دارویی هستند که با شرکت در این دوره ها  اثربخشی را در اولویت خود قرار می‌دهند و  بر مهارت مدیریتی خود میافزایند. اگر شما نیز از این دسته هستید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ی ثبت نام کلیک کرده و در تقویم آموزشی، پیش ثبت نام مربوط به دوره MBA Pharma  را تکمیل نمائید .