ورود دانشجویان

مدرس مدیریت استراتژیک-اصول و فنون مذاكره-تفكر سيستمي-مدلهاي تصميم گيري

  • میزان تحصیلات:کارشناسی ارشد MBA دانشگاه صنعت شریف

 


M.Reza shabanali   - Management  Negotiation/strategic

سوابق تحصیلی و اجرایی

کارشناسی ارشد  MBA دانشگاه صنعتی شریف .

تدریس در دوره¬های professional MBA مؤسسه آموزش عالی آزاد بهار.

تدریس در مرکز آموزش عالی راه آهن جمهوری اسلامی / شرکت نوکیا زیمنس / شرکت زیراکس / دانشگاه چابهار (با همکاری دانشگاه Sanderland سوئد ) موسسه نوین دانشمند ( بنیاد مستضعفان و جانبازان)/بانک ملی ایران / بانک سامان و....

اجرای سمینارها و کارگاههای آموزشی درزمینه مدیریت.

مدیر عامل شرکت پارس خدمات پس از فروش شرکت plassers Theurer  اتریش در حوزه ریلی.

مدیر سرویس شرکت آیریا در حوزه ماشین آلات راه سازی و قطعات صنعتی.

عضو هیئت مدیره و مدیر فروش شرکت اوان تک نماینده چند شرکت اروپایی در حوزۀ قالب سازی/ ابزار دقیق و... .

 

سوابق پژوهشی و تألیفات

اصول و فنون مذاکره ( انتشارات نص)

53 اصل در مدیریت انسانها ( انتشارات نص)

53 اصل در مذاکره ( انتشارات نص)

53 اصل در تصمیم گیری( انتشارات نص)

پیش بینی قیمت سهام در بورس به روش تحلیل تکنیکال ( انتشارات نص )

 مصاحبه با مهندس شعبانعلی

تأثیر MBA بر روی کسب‌و‌کار و پیشرفت شغلی و اجتماعی افراد چیست؟

دوره های MBA، برای تقویت دانش و مهارت کارکنان درکلیه زمینه های مورد نیاز در مدیریت یک کسب و کار طراحی شده اند طبیعی است شناخت بهتر و علمی تر محیط های کسب و کار , می توانـد زمینه ساز رشد و پیشرفت شغلی انسانها باشد.

از مزایای دیگر دوره های MBA ساختار بخشیدن بـه فکر و ذهن دانش آموختـگان است به گونـه ای که بتوانـد دنیای کسب و کار را با نگــاهـی عملی تـر مشاهده و تحلیل کنند از تبعات حضور مدیران و پرسنل با سابقه در دوره های آموزشی MBA ایجاد شبکـه های ارتبـاطی و نیز تبادل غیر رسمـی دانش و تجربه در میان دانشجویـان است در بسیـاری از کشور های دنیا، مهمترین انگیزه مدیران از شرکت در دوره های MBA در کنار بازآموزی دانسته ها بهره گیری از منافع این نوع شبکه های اجتماعی است .

چرا MBA و DBA بهار ؟
شرکت در دوره‌ی MBA موسسه بهار برای چه کسانی توصیه «نمی‌شود» ؟

حدود ۱۰ سال است که در مراکز مختلف آموزشی عالی کشور، تدریس می‌کنم و تقریباً با مهم‌ترین آنها همکاری داشته‌ام. بر خلاف سالهای نخست، که هر چند ماه روی یک مرکز خاص متعصب بودم و از آن دفاع می‌کردم، امروز فهمیده‌ام که هر کدام از این مراکز، با یک نگرش خاص و برای گروه خاصی از مخاطبان، در حال فعالیت هستند. در همین راستا، فکر می‌کنم موارد زیر برای تصمیم‌گیری در خصوص «شرکت» یا «عدم شرکت» در دوره MBA موسسه بهار مفید باشد. همه‌ی موارد زیر پاسخ به یک سوال هستند. اینکه: «شرکت در دوره‌ی MBA موسسه بهار برای چه کسانی توصیه نمی‌شود؟»

گروه اول – در صورتی که قصدتان از شرکت در دوره‌ی MBA یکساله، این است که دقیقاً «۳۶۵» روز بعد، مدرک MBA در دستان شما باشد،‌ شرکت در بهار به شما قابل توصیه نیست. دوره‌های آموزشی یک‌ساله‌ی موسسه‌ی بهار معمولاً زودتر از ۱۸ ماه تمام نمی‌شوند. دلیل این اتفاق هم، در این است که «از بازخورد دانشجویان هر دوره» در «همان دوره» استفاده می‌شود.

کافی است در پایان کلاس دانشجویان بگویند «محتوا به اندازه‌ی کافی آنها را راضی نکرده‌ است». به احتمال زیاد یک یا دو جلسه‌ی تکمیلی به دوره افزوده خواهد شد یا حتی اگر اعتراض جدی باشد، ممکن است مدرس دیگری همان درس را دوباره به شکل دیگر و از نگاه دیگری تکرار کند. همین یعنی تغییر در طول مدت دوره.


گروه دوم – در صورتی که قصد‌تان از شرکت در دوره‌ی MBA صرفاً در اختیار داشتن مدرک MBA و ارائه‌ی آن به سازمان یا شرکت محل کارتان است، شرکت در بهار به شما توصیه نمی‌شود. عمده‌ی درس‌های دوره‌ی MBA در موسسه‌ی بهار، عملاً طولانی‌تر، کامل‌تر و در زمان بیشتری نسبت به سایر مراکز آموزشی ارائه می‌شود. بنابراین اگر قصد شما فقط دریافت مدرک باشد،‌ شاید دوره‌ی MBA بهار،‌ رضایت کامل شما را تامین نکند.

گروه سوم – اگر «فضای آموزش دانشگاهی» را «یک فضای جدی و رسمی و صلب» می‌دانید، بهار به هیچ‌وجه گزینه‌ی مناسبی نیست. رابطه‌ی مدرسان و دانشجویان در موسسه‌ بهار در حدی دوستانه است که در جمع‌ها به سادگی نمی‌توان مدرس را از دانشجو تمییز داد. همینطور مدیران بزرگ صنایع کشور در کنار جوانانی که به تازگی وارد بازار کار شده‌اند قرار می‌گیرند و حتی در پروژه‌های درسی، جوان‌ترها از تجربه‌ی مدیران و مدیران پرمشغله، از حوصله و انرژی جوان‌ترها استفاده می‌کنند.

گروه چهارم – اگر به دنبال «نسل سنتی مدرسان مدیریت» و کسانی که چندین دهه به «آموزش یک موضوع مشخص و ثابت» پرداخته‌اند هستید، بهار گزینه‌ی خوبی نیست. در موسسه‌ی بهار اگر مدیریت و دانشجویان به نتیجه برسند که یک جوان سی ساله بهتر از یک مدرس شصت‌ساله می‌داند و می‌آموزاند، لحظه‌ای در تغییر مدرس، تردید نمی‌شود.

گروه پنجم – اگر در پی دریافت «نسخه‌های شفاف و مشخص» برای حل مشکلات سازمان خود و شنیدن «تجویز‌های دقیق و قطعی» هستید،‌ بهار گزینه‌ی مناسبی نیست. موسسه‌ی بهار فلسفه‌ی خود را به جای «آموختن رفتار» بر «توسعه‌ی مدل ذهنی» قرار داده و به جای «معرفی ابزار» به «آموزش ابزارسازی» می‌پردازد. این نوع نگرش، شاید مسیر یادگیری شما را کمی سخت و دشوار ‌کند، اگر چه برای کسانی که حوصله‌ی آن را دارند به پرورش «نگرش همه‌جانبه و سیستمی و استراتژیک و بومی» منجر خواهد شد.

جمله‌های فوق ممکن است برای برخی از کسانی که این نوشته را می‌خوانند «تبلیغ» و برای برخی دیگر «ضد تبلیغ» محسوب شود. اما مطمئناً انتخاب درست دوره‌ی مناسب توسط شما، جدای از افزایش رضایت شما، موجب افزایش همگونی دانشجویان موسسه بهار نیز می‌گردد. نگرش سیستمی در مجموعه‌ی بهار به ما آموخته است که آموزش اثربخش مدیریت، در جذب تمام علاقمندان به «یادگیری مدیریت» نیست، بلکه در «تفکیک علاقمندان» و کمک به آنها برای انتخاب بهترین گزینه است...